Voeding en geheugen

[printicon align='right']

Voeding en geheugen

Wist u dat bepaalde voeding een gunstig effect kan hebben op uw geheugen? Hieronder vindt u een aantal artikelen waar u te weten komt welke voeding u kan helpen om een ijzersterk geheugen te hebben. Wij hebben ook een aantal heerlijke recepten voor u opgezocht waarmee u thuis aan de slag kunt.

thumbs_voeding2

Een artikel over de top 5 van gezonde voedingsmiddelen voor de hersenen:
Voeding is ontzettend belangrijk voor je hersenen. Gezond voedsel (met de juiste voedingsstoffen, vitamines & mineralen) kan je hersenen namelijk een enorme boost geven. Het is dan ook belangrijk om je te realiseren dat dit je hersenen kan helpen om optimaal te functioneren. Klik hier voor het hele artikel

Artikel in het Nederlands Dagblad over het effect van fastfood op de hersenen
Het eten van vette voedsel zorgt ervoor dat onze hersenen krimpen. Dat bleek uit onderzoek, dat is gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschift Neurology.In een dieet met veel fastfood zit veel verzadigd vet, dat slecht is voor de doorbloeding van het brein. Klik hier voor het hele artikel

thumbs_voeding4

Geheugenverlies tegen gaan
Het Canadese tijdschrift Best Health Magazine heeft een overzicht gemaakt van voedingsmiddelen die geheugenverlies tegen zouden gaan. Klik hier voor het artikel. Let op: in het Engels

 

Van bosbessen tot broccoli
De Britse omroep BBC heeft een aantal voedingsmiddelen op een rij gezet voor een krachtig geheugen. Klik hier voor het hele artikel: Let op. In het Engels

thumbs_voeding7Bosbessensmoothie
Maak zelf een heerlijke bosbessen-smoothie: http://allrecipes.nl/recept/6488/bosbessen-smoothie.aspx


Broccoliflensjes

Wilt u ook broccoliflensjes proeven? Maak het zelf met dit recept: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R719886/flensje-kip-mais-en-broccoli

thumbs_voeding8