Computer Helpdesk

[printicon align='right']

Computer Helpdesk

Het initiatief van de Computer Helpdesk is in augustus 2014 ontstaan in buurtcentrum de Draaikolk met twee vrijwilligers. Binnen 2 jaar was de behoefte voor de Helpdesk zo groot dat we op 4 locaties mensen kunnen helpen. In 2017 is Filmwijk erbij gekomen. Met maar liefst 7 uiterst enthousiaste vrijwilligers proberen we u zo goed mogelijk te helpen.

 

Senior-Live werkt samen met de Computer Helpdesk om zoveel mogelijk mensen in Almere te kunnen bereiken en helpen met computergerelateerde vragen.

Contactgegevens
Op Facebook is er een groep Computer Helpdesk Almere waar u lid van kunt worden.

E-mail:
computerhelpdeskalmere@gmail.com

Kosten
In beginsel is onze hulp gratis. Alleen als er kosten gemaakt worden zullen we eerst met u overleggen.

Locatie
De Computer Helpdesk is actief of 5 verschillende locatie op verschillende tijdstippen in de week. Kijk in de Agenda voor alle details.

Indien u problemen ondervind met uw laptop, tablet of smartphone kunt u aan de hand van de eerste pagina bepalen welke locatie voor u geschikt is. In beginsel is onze hulp gratis. Alleen als er kosten gemaakt worden zullen we eerst met u overleggen.

Het eerste uur is een soort van inloopspreekuur. Tijdens dit eerste uur kunt u gewoon binnen komen lopen op één van onze locaties. Het tweede uur is op afspraak. U kunt ons altijd een mailtje sturen: computerhelpdeskalmere@gmail.com

Een vrijwilliger zal dan aan de hand van uw verhaal bekijken welke hulp het beste geboden kan worden.

Voordat we daadwerkelijk gaan helpen willen we u een aantal aandachtspunten meegeven ter overweging:
1. De computerhelpdesk bestaat uit een team van vrijwilligers die zeer toegewijd zijn en vaak een brede kennis hebben. De kennis van deze mensen is echter niet oneindig. Soms kan het voorkomen dat we u niet (direct) kunnen helpen. Wij zullen u dit altijd aangeven en mogelijk advies geven over verdere stappen.
2. Op uw computer staan soms heel belangrijke bestanden. Uw computer kan echter besmet zijn met een virus en/of trojan en in sommige gevallen is uw computer overgenomen met ransomware.
Daardoor kunnen we soms uw bestanden niet meer redden en kunt u alles kwijt zijn op uw computer. De mogelijke “schade” kunt u ons niet aanrekenen en daarvoor zijn wij ook niet verantwoordelijk.
3. Onze vrijwilligers zullen geen computers in behandeling nemen waarvan de indruk zou kunnen bestaan als er al door anderen aan is “gesleuteld” en zichtbaar door anderen is nagezien. Een laptop zonder schroeven is daarvan een duidelijk voorbeeld
4. Met een goede backup kunnen we het verlies van bestanden gedeeltelijk voorkomen. Het is echter uw verantwoordelijkheid om altijd te zorgen voor een veilige backup van uw bestanden. We kunnen vooraf proberen een backup te maken.
5. Wij zullen nooit illegale software op uw computer installeren en het is aan de vrijwilliger om te bepalen of hij u verder zal helpen als er illegale software op uw computer staat. Dit geld ook voor een illegale versie van een besturingssysteem.
6. We proberen alle werkzaamheden binnen de tijd dat we aanwezig zijn op de helpdesk te verhelpen. We zullen per situatie beoordelen of de werkzaamheden binnen de tijd gedaan kunnen worden of dat u wordt geadviseerd meerdere keren terug te komen.
7. Vanuit de Schoor is ons te verstaan gegeven geen werkzaamheden bij mensen thuis te verrichten. Via Senior-live is echter wel een mogelijkheid voor thuisbezoek. Bel voor info 036-7370422 of mail naar contact@senior-live.nl
8. U dient tijdens de werkzaamheden aan uw computer aanwezig te zijn.